pondělí 8. dubna 2013

Moje péče o pleť- Aneb trošku recenze Ryoru řady Aknestop

Včera jsem vám vypsala všechny věci, které mi došly a týkaly se vlasů. Dneska se budu zmiňovat spíše o moji péči o pleť.
Jak jsem už psala, moje pleť je tak od 17 let dost problematická. Mám období, kdy si na nic skoro nestěžuji a nepotřebuji zvláštní péči a pak také období, kdy se mi ani nechce vyjít ven. V podstatě je pleť jediným velkým ženským mindrákem, který mám. Jasně, že mě trápí trošku celulitida, pokud fakt hodně nesportuji, samozřejmě, že s postavou spokojená nejsem... ale to vše beru, tak jak to je a snažím se dodržovat zdravý životní styl. Ale s pupínky mi nehne prostě nic. Jediné co to "vyléčilo" byla antikoncepce. Uvozovky jsou tam opravdu právem. Antikoncepce tento problém neléči, ale zakrývá. Vše se projeví právě po vysazení, kterým jsem byla nucena ze zdravotních důvodů projít. Ze začátku puberty mě trápily pupínky spíše na čele, ostatní části obličeje byly čisté. Postupně se rozšířily i na tváře o bradu. Nejhorší období bylo před braním antikoncepce, kdy jsem z toho mého nípání a drápání stroupků byla zoufalá a zůstávaly mi jizvičky. Pak mi pomohly prášky a po vysazení se to cca po půl roce rozjelo znovu. Teď se ty intervaly zhoršení/ zlepšení prodlužuji a docela dobře to zvládám.
Moje pravidelné číštění vypadá takhle: Ráno si pleť přejedu tonikem bez alkoholu. Takovým mým TOP přípravkem je od Ryoru Aknestop. Stojí cca 90 korun a vydrží mi i dva měsíce. I když se pupínky a boláčky tvoří více na mastné pleti, tak si myslím i z vlastní zkušenosti, že čím více ji vysušujete, tím více se mastí. Proto nadměrné používání přípravku s alkoholem, stav spíš zhoršují. Ale i já si tím nadměrným přesušováním pleti prošla...
Poté si obličej nakrémuji buď opět krémem od značky Ryor z řady aknestop, který je méně hutnější a hodí se mi spíše v létě, nebo hydratačním krémem od Sephory. Tenhle krém je pro mě zázrak. Vždycky jsem měla problém se scuhými místy na mé aknózní pleti, nic nepomáhalo. Prostě pořád dokola šupinky, špatně se nanášel make-up. Tenhle krém mě toho po dvouměsíčním používání zbavil. Ale možná za to z části může i vysazení alkoholových čistících přípravků :). Krém od ryoru je  podstatně levnější záležitostí, to bezpochyby. Stál mě okolo 150 korun a při denním používání jak na noc, tak i na den, mi vydržel něco okolo dvou měsíců. Zatímco krém od Sephory mě stál 400 korun, ale vydržel mi 3 měsíce inzenzivního používání. Určitě se vyplatí investovat. Navíc pokud někdo z vás má zákaznickou kartičku, tak může využít i slev. A nebo si počkat, až vám slečny b obchodních centrech rozdají "sephorácké" slevové kartičky jen tak :). Tenhle krém navíc existuje ve dvou variantách a to v hutnější formě a pak taková krémově- gelovitá. ta mě nevyhovovala a uchýlila jsem se k té hutnější. 
To je vše k ránní péči. K té lokální používám úžasnou tyčinku zase od Ryoru a zase z řady Aknestop :D. je to 5 ml roll-on. Obsahuje výtažky z bylinek a opravdu mi příjemně pupínek vysuší. Prosě mě pomáhá :).
Večerní čištění je o něco delší, protože odličuji make-up a prostě celkově je pleť po celém dni znečištěná. Začínám samozřejmě odlíčením očí a to buď miocelární vodou od Sephory, nebo odličovadlem na oči s chrpou od Yves Rocher. Pak pokračuji pěnou Ryor Aknestop, kterou sundám hrubé nečistoty a makeup. Pěna jako taková mi nezpůsobuje zčervenání, je příjemná ovšem docela dost vysušuje. Pak dočistím tonikem, které používám i ráno a nakrémuji hydratačním krémem od Sephory, pokud nemám žádný větší výskyt pupínků. Pokud ano, tak moji láskou číslo jedna mezi bojovníky s akné je zinková emulze od Miracleanu. Recenze na péči o aknózní pleť od této značky můžete čekat :). Tahle zinková emulze má bílou barvu a je středně tekutá. Můžete nanášet lokálně, nebo i na celý obličej. Pleť regeneruje, odstaňuje začervenání a krásně pupínek vysuší bez toho, aniž by vznikl nějaký extra strup. Já když mám třeba období akné, tak nanesu na noc na celý obličej tuhle emulzi, vmasíruji ji do obličeje a ráno mám pleť po vyčištění sjednocenější, nemám tolik pupínků. Je to vážně rozdíl. Dá se koupit v lékárně celkem běžně a to buď v 50 ml balení za 100 kč, nebo 150ml lahvička za 150 korun. Mně ta větší lahvička vydrží i 3 měsíce bez problému:). 

Nevím jestli má někdo podobný problém jako já, ale mně se vždy po vynípnutí pupínku stane, že mi vznikne strup a někdy i mokvá a já se dostávám do začarovaného kruhu, kdy stroupek strhávám, ten se zvětšuje a prohlubuje a pak vznikne jizvička, která skoro nelze odstranit, už jen maskovat :(. Před lety jsem objevila něco, jak tenhle problém minimalizovat. Je to měsíčková, nebo lopuchová mast. Nemyslím krém, ale takvou mastnou mastičku. Kterou můžete koupit v různých specialoizovaných prodejnách s čaji, nebo oleji Saloos například. Takovou mast nanesu vždy jen na stroupek ve střední vrstvě a nechám působit. Tu ranku to zvhlčí a stoupek pak rychleji odpadne.
Nemám akné takové jaké někdy vídám na ostatních, ani takové, které by s emělo nějak extra léčit. Ovšem mám to někdy dost ošklivé a kazí mi to dost čsto náladu a jsem dkonce někdy schopná i kvůli většímu výskytu rušét schůzky, nebo nějaké domluvené akce. Prostě mi to kazí psychiku. A jak jste na tom s akné vy a jak se dívate na lidi, co támto problémem trpí?

2 komentáře:

  1. Taky mě akné celkem dost trápí, používám na noc Sudocrem a celkem v poho. Teď jsem si koupila něco od Ryoru, tak uvidíme. Taky mi to celkem ničí psychiku. Když má někdo jiný akné, tak to moc neřeším, ale když ho mám já, tak mě to fakt štve.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj můžu se zeptat na název toho krému od Sephory?

    OdpovědětVymazat